خبرنگار شبکه خبری المیادین گزارش داد این انفجار در نزدیکی سفارت ایران در بیروت در منطقه حسن بیر رخ داده که یکی از آنها به دنبال‌ خودروی بمب‌گذاری شده بوده و انفجار دوم، که چند دقیقه پس از انفجار اول رخ داد، منجر به کشته شدن ده تن‌، از جمله یک زن شده است.


انفجار در 10 متری سفارت ایران به وقوع پیوسته و خسارات زیادی به ساختمان سفارت ایران در بیروت وارد شده است.

 

در این انفجار 12 خودرو در آتش سوخته‌ و شش ساختمان در اطراف سفارت ایران نیز دچار خساراتی شده‌اند.

 

دو انفجار به فاصله دو دقیقه به وقوع پیوسته که انفجار دوم ناشی از یک خودروی بمب‌گذاری شده "رنو" بوده است. ظاهرا در انفجار اول یک عامل انتحاری پیاده و در انفجار دوم یک عامل انتحاری سوار بر خودرو عامل انفجار بوده‌اند.



در همین حال به گزارش سایت النشره، سفارت ایران از سلامت غضنفر رکن آبادی، سفیر ایران در لبنان خبر داده و عنوان داشته که خود سفارت هدف قرار نگرفته است.


از سوی دیگر نجیب میقاتی، نخست وزیر دولت موقت لبنان از اداره مدیریت بحران و بلایای طبیعی خواسته تا جلسه اضطراری تشکیل دهند.



12:00 تلفات به 20 کشته افزایش یافت. شبکه تلوزیونی المنار اعلام کرد که تلفات حمله تروریستی در بیروت به 20 کشته و 96 زخمی افزایش یافته است.

12:10 طبق آخرین اخبار برخی خبرگزاری ها حجت الاسلام ابراهیم انصاری رایزن فرهنگی ایران در بیروت در این انفجار بر اثر شدت جراحات وارده به شهادت رسیده است.

12:30: 4 نفر از اعضای تیم خبری شبکه العالم در جریان انفجار تروریستی امروز نزدیک سفارت ایران در بیروت مجروح شدند.


12:34 : تیم ملی ایران که در لبنان حضور دارند باید از ساعت 19 امشب در چارچوب مرحله مقدماتی جام ملت‌های آسیا باید به مصاف لبنان برود. روابط عمومی فدراسیون فوتبال اعلام کرد که حال بازیکنان تیم ملی ایران خوب است و هیچ کدام از آنها دچار مشکل نشده‌اند. ملی‌پوشان و همراهان آنها در سلامت کامل بسر می‌برند و برای این دیدار کاملا آماده‌اند.

12:35 : خبرنگار شبکه تلوزیونی الجزیره لحظاتی پیش اعلام کرد تلفات حمله این حمله به 24 کشته افزایش یافته است.


12:57: نخست‌وزیر موقت لبنان لحظاتی پیش در مورد انفجارهای تروریستی در نزدیکی سفارت ایران در بیروت با غضنفر رکن‌آبادی، سفیر ایران در لبنان گفتگو کرد.

13:10 : غضنفر رکن آبادی سفیر ایران در بیروت در گفت‌وگو با شبکه خبری المیادین ضمن ابراز همدردی با خانواده‌های قربانی‌‌های انفجارهای امروز بیروت اسرائیل را عامل انفجارهای امروز در بیروت دانست.


13:24 : نگهبان ایرانی سفارت جزو کشته شدگان این حملات است.

13:52 :  مرضیه افخم، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان ضمن اشاره به بیانیه صادر شده از سوی وزارت خارجه ایران در محکومیت این اقدام ضدانسانی، ابراز داشت که جمهوری اسلامی ایران صهیونیست‌ها و مزدوان آنها را مسئول این اقدام می‌داند.وی با اشاره به کشته شدن تعدادی از شهروندان لبنانی و همچنین یک دیپلمات ایرانی در جریان این انفجار، تصریح کرد که با توجه به نزدیکی محل انفجار به سفارت جمهوری اسلامی در لبنان، ایران این مساله را پیگیری خواهد کرد.



14:37 : سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ضمن رد شهادت رایزن فرهنگی ایران در انفجار تروریستی بیروت اعلام کرد حجت الاسلام انصاری تحت عمل جراحی قرار گرفته است. بررسی‌های بیشتر پزشکی کماکان ادامه دارد. 14:37 : سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ضمن رد شهادت رایزن فرهنگی ایران در انفجار تروریستی بیروت اعلام کرد حجت الاسلام انصاری تحت عمل جراحی قرار گرفته است. بررسی‌های بیشتر پزشکی کماکان ادامه دارد.

15:04 : خبرگزاری رویترز اعلام کرد القاعده مسئولیت حمله به سفارت ایران در بیروت را پذیرفت.

15:16: آخرین آمار تلفات این حادثه 23 کشته و 150 زخمی اعلام شد.

15:50  رویترز اعلام کرد که القاعده با صدور بیانیه‌ای مسئولیت انفجار امروز در نزدیکی سفارت ایران در بیروت را بر عهده گرفت. بر اساس این گزارش، گردان‌های «عبدالله عزام» وابسته به القاعده در لبنان با صدور بیانیه‌ای مسئولیت انفجارهای امروز بیروت را برعهده گرفتند.

16:35 سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ضمن رد شهادت رایزن فرهنگی ایران در انفجار تروریستی بیروت اعلام کرد حجت الاسلام انصاری تحت عمل جراحی قرار گرفته است. آقای انصاری علائم امیدوار کننده‌ای از خود نشان داده که پزشکان را امیدوار کرده است.

16:50 سخنگوی دولت یمن گفته است که سفیر یمن در لبنان در انفجارهای امروز بیروت زخمی شده است

16:55 کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم ملی فوتبال ایران اصرار دارد تا دیدار تیم‌های ایران و لبنان لغو شود.

16:35 سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ضمن رد شهادت رایزن فرهنگی ایران در انفجار تروریستی بیروت اعلام کرد حجت الاسلام انصاری تحت عمل جراحی قرار گرفته است. آقای انصاری علائم امیدوار کننده‌ای از خود نشان داده که پزشکان را امیدوار کرده است.

16:50 سخنگوی دولت یمن گفته است که سفیر یمن در لبنان در انفجارهای امروز بیروت زخمی شده است

16:55 کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم ملی فوتبال ایران اصرار دارد تا دیدار تیم‌های ایران و لبنان لغو شود.

18:07 : وزارت بهداشت لبنان در بیانیه ای اعلام کرد که ابراهیم انصاری، رایزن فرهنگی ایران در بیروت بر اثر شدت جراحات وارده در انفجار امروز مقابل سفارت ایران به شهادت رسید. این در حالی است که سازمان فرهنگ و ارتباطات و وزارت خارجه ایران هنوز صحت خبر شهادت وی را تائید نکردند.18:07 : وزارت بهداشت لبنان در بیانیه ای اعلام کرد که ابراهیم انصاری، رایزن فرهنگی ایران در بیروت بر اثر شدت جراحات وارده در انفجار امروز مقابل سفارت ایران به شهادت رسید. این در حالی است که سازمان فرهنگ و ارتباطات و وزارت خارجه ایران هنوز صحت خبر شهادت وی را تائید نکردند.

18:26  : محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه، که در رم به سر می برد در تماس تلفنی  با غضنفر رکن‌آبادی سفیر کشورمان در لبنان انفجار تروریستی در نزدیکی سفارت ایران در بیروت را محکوم کرد. ظریف همچنین به خانواده قربانیان این حادثه تسلیت گفت.18:26  : محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه، که در رم به سر می برد در تماس تلفنی  با غضنفر رکن‌آبادی سفیر کشورمان در لبنان انفجار تروریستی در نزدیکی سفارت ایران در بیروت را محکوم کرد. ظریف همچنین به خانواده قربانیان این حادثه تسلیت گفت.

18:58 : روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی از شهادت رایزن فرهنگی ایران در لبنان خبر داد.

19:22 : بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل انفجار تروریستی مقابل سفارت ایران در بیروت را محکوم کرد. وزارت‌خارجه فرانسه و انگلیس نیز در بیانیه ای جداگانه انفجار تروریستی در نزدیکی سفارت ایران در بیروت را محکوم کردند.

 




برچسب ها : سیاسی و نظامی  , اجتماعی  , عکس و تصویر  ,