سفارش تبلیغ
صبا ویژن
درباره وبلاگ
لینک دوستان
ویرایش
پیوندهای روزانه
نویسندگان وبلاگ
ابر برچسب ها
امکانات دیگر

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، تیم ملی فوتبال ساحلی ایران که پس از درخشش در رقابتهای جام جهانی به مسابقات بین قاره‌ای دعوت شد، امروز در نخستین بازی به مصاف تیم ملی روسیه رفت و موفق شد با نتیجه 5 بر 4 این تیم اروپایی را از پیش‌رو بردارد.

این مسابقات در امارات برگزار می‌شود.




برچسب ها : ورزشی  ,
      

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، تیم ملی فوتبال ساحلی ایران که پس از درخشش در رقابتهای جام جهانی به مسابقات بین قاره‌ای دعوت شد، امروز در نخستین بازی به مصاف تیم ملی روسیه رفت و موفق شد با نتیجه 5 بر 4 این تیم اروپایی را از پیش‌رو بردارد.

این مسابقات در امارات برگزار می‌شود.




برچسب ها : ورزشی  ,
      

مسابقات مقدماتی جام ملت‌های آسیا امروز سه شنبه در کشورهای مختلف برگزار شد که بر این اساس چند تیم دیگر از جمله ایران، عمان، قطر و بحرین حضور خود را در جام ملت‌های آسیا 2015 استرالیا قطعی کردند.

در گروه A، تیم عمان موفق شد با نتیجه یک بر صفر تیم سوریه را در تهران شکست بدهد تا به جام ملت‌ها صعود کند. در این گروه اردن سه بازی عقب افتاده دارد و با 5 امتیاز در رده دوم قرار دارد. به احتمال زیاد بعد از عمان، اردن بتواند راهی جام ملت‌های آسیا شود.

در گروه B، تیم ملی ایران در بیروت به مصاف تیم لبنان رفت که این مسابقه در پایان با نتیجه 4 بر یک به سود ایران به پایان رسید. همچنین کویت هم موفق شد تایلند را شکست بدهد و همراه ایران خود را در جام ملت‌ها ببیند.

در گروه C، عربستان که پیش از این صعودش را به جام ملت‌ها تضمین کرده بود، به مصاف چین رفت که این مسابقه با نتیجه تساوی بدون گل به پایان رسید. چین در صورت پیروزی می‌توانست خیالش را برای صعود به جام ملت‌ها راحت کند. آنها حالا باید در روز آخر مرحله مقدماتی به مصاف تیم عراق بروند تا از بین این دو تیم، یکی راهی استرالیا شود. عراق هم امروز موفق شد با دو گل اندونزی را شکست بدهد.

در گروه D، تیم‌های قطر و بحرین به ترتیب مقابل مالزی و یمن به برتری رسیدند تا تکلیف این گروه هم مشخص شود. بحرین با این پیروزی 13 امتیازی شد و قطر هم با 12 امتیاز خیال خود را برای حضور در جام ملت‌های آسیا راحت کردند.

تیم‌های امارات و ازبکستان هم در گروه E در روز سه‌شنبه به پیروزی رسیدند تا مسافر جام ملت‌های استرالیا شوند.

نتایج مسابقات روز پنجم از مرحله مقدماتی و همچنین جدول رده بندی هر گروه به شرح زیر است:

گروه A:
* عمان یک - سوریه صفر
* سنگاپور - اردن (به خاطر حضور اردن در مسابقات پلی آف جام جهانی این بازی در هفته‌های آینده برگزار می‌شود)

جدول رده‌بندی گروه A:
1- عمان 10 امتیاز - چهار بازی
2- اردن 5 امتیاز - سه بازی
3- سوریه 4 امتیاز - پنج بازی
4- سنگاپور سه امتیاز - چهار بازی

گروه B:
* ایران 4 - لبنان یک
* کویت 3 - تایلند یک

جدول رده‌بندی گروه B:
1- ایران 13 امتیاز
2- کویت 9 امتیاز
3- لبنان 5 امتیاز
4- تایلند صفر امتیاز

گروه C:
* چین صفر - عربستان صفر
* اندونزی صفر - عراق 2

جدول رده‌بندی گروه C:
1- عربستان 13 امتیاز
2- چین 8 امتیاز
3- عراق 6 امتیاز
4- اندونزی یک امتیاز

گروه D:
* مالزی صفر - قطر یک
* بحرین 2 - یمن صفر

جدول رده‌بندی گروه D:
1- بحرین 13 امتیاز
2- قطر 12 امتیاز

3- مالزی 4 امتیاز
4- یمن صفر امتیاز

گروه E:
* هنگ کنگ صفر - ازبکستان 2
* امارات 5 - ویتنام صفر

جدول رده‌بندی گروه E:
1- امارات 15 امتیاز
2- ازبکستان 10 امتیاز

3- هنگ کنگ 4 امتیاز
4- ویتنام صفر امتیاز

به این ترتیب تیم‌های عمان، ایران، کویت، عربستان، قطر، بحرین، امارات و ازبکستان به صورت مستقیم و پیش از پایان مرحله مقدماتی صعود خود را به جام ملت‌های آسیا قطعی کردند. سرنوشت دو تیم دیگر از گروه اول و سوم در هفته آخر مشخص خواهد شد که روز 14 اسفند برگزار می‌شود.

در جام ملت‌های آسیا 16 تیم حضور خواهند داشت. حضور سه تیم ژاپن، کره جنوبی و استرالیا پیش از این، در مسابقات قطعی بود. 10 تیم به صورت مستقیم از مرحله مقدماتی به جام ملت‌ها می‌روند. همچنین دو تیم بهتر از مجموعه تیم‌های سوم در مرحله مقدماتی هم راهی جام ملت‌ها خواهند شد. دیگر تیم حاضر در استرالیا، کره شمالی قهرمان مسابقات چلنج کاپ در سال 2012 است.




برچسب ها : ورزشی  ,
      
در پی تعرضی که چندسال پیش نسبت به حرمین عسکریین در سامرا صورت گرفت، ستاد بازسازی عتبات عالیات با تشویق مردم و کمک‌های مادی و معنوی آنان، بازسازی حرم‌مطهر را آغاز کرد. گنبد امام‌علی‌النقی (ع) یکی از بزرگ‌ترین گنبدهای خشتی جهان است. در ساخت این گنبد از روش‌های مدرن به نحوی بهره گرفته شده است تا ماندگاری بالای 50سال طلا را داشته باشد.
 
 

 
 
 
      

خبرنگار شبکه خبری المیادین گزارش داد این انفجار در نزدیکی سفارت ایران در بیروت در منطقه حسن بیر رخ داده که یکی از آنها به دنبال‌ خودروی بمب‌گذاری شده بوده و انفجار دوم، که چند دقیقه پس از انفجار اول رخ داد، منجر به کشته شدن ده تن‌، از جمله یک زن شده است.


انفجار در 10 متری سفارت ایران به وقوع پیوسته و خسارات زیادی به ساختمان سفارت ایران در بیروت وارد شده است.

 

در این انفجار 12 خودرو در آتش سوخته‌ و شش ساختمان در اطراف سفارت ایران نیز دچار خساراتی شده‌اند.

 

ادامه مطلب...


برچسب ها : سیاسی و نظامی  , اجتماعی  , عکس و تصویر  ,

      
القاعده لبنان مسئولیت انفجارهای امروز در بیروت و نزدیکی سفارت ایران را برعهده گرفت.

به گزارش خبرگزاری فارس، رویترز اعلام کرد که القاعده با صدور بیانیه‌ای مسئولیت انفجار امروز در نزدیکی سفارت ایران در بیروت را بر عهده گرفت.

بر اساس این گزارش، گردان‌های «عبدالله عزام» وابسته به القاعده در لبنان با صدور بیانیه‌ای مسئولیت انفجارهای امروز بیروت را برعهده گرفتند.

 امروز دو انفجار در منطقه «بئر الحسن» در «الجناح» واقع در حومه جنوبی بیروت در نزدیکی سفارت ایران روی داد که طی آن 23 نفر کشته و 146 تن زخمی شدند.



برچسب ها : سیاسی و نظامی  , اجتماعی  ,
      

در شرایطی که مفتی های وهابی، در توجیه شراب خواری دولتمردان سعودی و بوسیدن دست و گونه زنان غربی در ملاقات های رسمی و غیر رسمی، رعایت اصول معاشرت و احترام گذاشتن به فرهنگ و عقاید غربی ها را بهانه می کنند، مفتی اعظم عربستان در سالروز شهادت سیدالشهدا (ع) و سوگواری شیعیان در عزای فرزند پیامبر (ص) برای پسرش جشن سالگرد ازدواج گرفت و همکیشانش را به جشن و پایکوبی فراخواند.

عمر، پسر کوچک این شیخ عاشورای سال پیش ازدواج کرد و امسال هم جشن سالگرد گرفت. این مراسم در باشگاه سفارتخانه های ریاض برگزار شد.


مراسم عروسی پسر مفتی اعظم عربستان در روز عاشورا

داماد در کنار فرزندان سلطان بن عبدالعزیز، عبدالله، نایف، نواف و منصور

 

ادامه مطلب...


برچسب ها : مذهبی  , سیاسی و نظامی  , عکس و تصویر  ,

      
سردار دهقان:
پهپاد فطرس در تخصصی‌ترین آزمایشگاه‌های کشور تست شده است

وزیر دفاع با بیان اینکه اعتبارسنجی پهپاد فطرس در تخصصی ترین آزمایشگاه‌ها و مراکز تست کشور صورت گرفته، گفت: تست‌های زمینی استاندارد بین المللی، در سرعت کم، متوسط و بالا و تست پروازی با موفقیت و فراتر از اهداف طراحی، حاصل شده است.

خبرگزاری فارس: پهپاد فطرس در تخصصی‌ترین آزمایشگاه‌های کشور تست شده است
 
-------------------------------

 

 

 

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از اداره کل تبلیغات دفاعی وزارت دفاع، در ایام سالروز حماسه آزادسازی سوسنگرد قهرمان با حضور سردار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح «پهپاد فطرس» بزرگترین هواپیمای بدون سرنشین کشور در سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع رونمایی شد.

در مراسم رونمایی از این پهپاد، سردار دهقان طی سخنانی ضمن گرامیداشت سالروز حماسه آزادسازی سوسنگرد و پاسداشت یاد و خاطره شهدای عظیم الشأن این حماسه جاوید، با اشاره به راهبرد وزارت دفاع در روزآمدسازی تجهیزات و امکانات موردنیاز نیروهای مسلح گفت: هواپیمای بدون سرنشین فطرس که امروز شاهد رونمایی از آن بودیم، بدست توانمند متخصصان اقتدارآفرین شرکت صنایع هواپیماسازی ایران وابسته به سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع و با همکاری شرکتهای دانش بنیان و مراکز دانشگاهی کشور، متناسب با نیازهای نیروهای مسلح کشورمان طراحی و ساخته شده است.

وزیر دفاع افزود: این پهپاد راهبردی با محموله خود دارای شعاع عملیاتی تا 2000 کیلومتر، سقف پرواز 25000پا و قابلیت 16 تا 30 ساعت پرواز مداوم قادر است علاوه بر مأموریت های شناسایی و مراقبت با مسلح شدن به موشک های هوا به سطح و انواع راکت ها، مأموریت های رزمی را انجام دهد.

سردار دهقان گفت: مواظبت از مرزهای دریایی و خشکی، دیده بانی از خطوط لوله های نفتی، مخابراتی، کنترل ترافیک جاده ها، دیده بانی مناطق حادثه دیده در زلزله، آتش سوزی و سیل ، محیط بانی برای حفاظت از محیط زیست و ارسال فیلم و عکس های دقیق در تمام طول مدت مأموریت از قابلیت های پهپاد فطرس می باشد.

وزیر دفاع با بیان اینکه اعتبارسنجی این هواپیما در تخصصی ترین آزمایشگاه ها و مراکز تست در کشور با موفقیت صورت گرفته است گفت: تست های زمینی استاندارد بین المللی، در سرعت کم، متوسط و بالا و تست پروازی با موفقیت و فراتر از اهداف طراحی، حاصل شده است.

سردار دهقان، این دستاورد مهم و افتخارآفرین را که در سایه اتکا به توانمندی بومی کشور به منصه ظهور رسیده نماد دیگری از اراده فرزندان دانشمند و مجاهد ملت ایران در وزارت دفاع دانست که با توکل به خدا و توسل به ائمه اطهار (سلام الله علیهم)، نبوغ و خلاقیت خود گام بلند دیگری در عرصه فناوری هواپیمای بدون سرنشین در کشور برداشتند و نشان دادند تحریم های دشمنان نمی تواند مانعی در مسیر تعالی و پیشرفت صنایع دفاعی ایجاد کند.

وی با اشاره به نقش پهپادها بعنوان مهم ترین عناصر صحنه نبرد آینده تصریح کرد: وزارت دفاع امروز با طراحی و ساخت انواع پهپادهای آفندی، پدافندی و شناسایی در این فناوری پیچیده به خودکفایی رسیده است.

وزیر دفاع با قدردانی از تلاش در خور تحسین و همت بلند متخصصین زبده و کارآمد سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع در طراحی و ساخت انواع پرنده های مورد نیاز کشور بویژه دست اندرکاران طراحی و ساخت پهپاد فطرس این موفقیت درخشان را به محضر فرماندهی معظم کل قوا، نیروهای مسلح و ملت شریف ایران تبریک گفت و افزود: مدل ها و طرح های متعددی را در حوزه پهپاد در دست تحقیق و بررسی داریم که متناسب با نیاز دفاعی کشور آن را به محصول تبدیل خواهیم کرد.

منبع: فارس نیوز




برچسب ها : سیاسی و نظامی  , اجتماعی  ,
      

محدث اهل سنت احمد بن حنبل به نقل از پیامبر اکرم(صل الله علیه و اله) آورده است: «نزدیک است که خداوند متعال اطراف شما را از عجم آکنده کند، آنان همچون شیرانی هستند که اهل فرار نیستند، آنان همچون شما می‌جنگند و غنایم شما را تصاحب می‌کنند».




برچسب ها : مذهبی  , اخلاقی  , اجتماعی  ,
      


اسلام اهمیت زیادی به آبرو، جسم و جان مردم قائل است به نحوی که قرآن کریم، هر کسی که یک نفر را بدون جرمی بکشد را مانند کسی دانسته که همه ی انسانها را کشته است و هر کسی که یک نفر را نجات بدهد نجات دهنده ی همه ی انسانها معرفی می کند و این نشان از اهمیت بسیار بالای حفظ جان افراد دارد در اسلام دارد و به همین دلیل کسی را که موجب از بین رفتن فردی می شود را مستوجب قصاص می داند.
اهمیت قصاص که در اسلام از آن به حیات جامعه یاد می شود به همین دلیل است تا افراد به حفظ جان یکدیگر بسان حفظ حیات خود نگاه کنند و موجب قتل کسی نگردند. اگر چه قصاص برای نیت عامدانه است اما آسیب رساندن غیر عمدی نیز از دید حکمت الهی دور نمانده است و احکام خود را طلب می کند.
اگر کسی در اثر بی احتیاطی دیگری دچار آسیب یا فوت شود، دیه برای فرد خاطی تعریف می شود تا هم موجب احتیاط جامعه در خصوص حفظ جان افراد گردد و هم باری از مشکلات افراد دچار آسیب و خانواده های آنها بردارد و از این جهت ارزش دیه نه معادل ارزش جان انسان، بلکه در قیاس با اجناس و اشیای مورد استفاده ی بشر تعریف گردیده است تا با ایجاد تغییرات در ارزش پول، ارزش آن همچنان حفظ شود.
وقتی فردی در اثر بی احتیاطی فردی دیگر دچار مصدومیت می شود و یا داغ عزیزش را می بیند، ممکن است امرار معاش وی و زندگی وی تحت الشعاع قرار گیرد و این چنین مبلغ دیه به عنوان یک کمک نقدی، به خصوص برای طبقه ی مستضعف تا حدی این مشکلات را مرتفع می نماید، با این دید اسلام نگاهی متفاوت به تعریف دیه برای مرد و زن داشته و به منظور حمایت بیشتر از خانواده ها (زنان، کودکان و مجموعه ی خانواده)، دیه ی مردان را بیش از دیه ی زنان تعریف می کند تا همزمان با فوت یا از کار افتادگی مردان به عنوان سرپرستان خانواده، حیات اقتصادی خانواده با مشکلات زیادی مواجه نشود و همین دوبرابر بودن دیه مرد شاید بهترین نوع حمایت از زنان، کودکان، خانواده و بازماندگان تلقی شود که در نهایت بی انصافی به عنوان ظلم به زنان از آن یاد می شود.
حکم دیه موجب می شود تا خانواده ای که با داغ و مصیبتی مواجه می شود به لحاظ کسب درآمد دچار مشکل نشود و در غیر این صورت شخصیت اجتماعی شان بعضاً خُرد شده و حتی ممکن است به راه های غیر اخلاقی جهت کسب درآمد کشانده شوند و از این جهت نه تنها دیه موجب نجات خانواده خواهد بود که به نوعی موجب حیات جامعه نیز می گردد.
در هر صورت همانطور که گفتم متأسفانه بعضی از افراد ناآگاه و مغرض، احکام الهی را به نحوی غیر علمی و غیر منطقی و عوامانه مطرح می کنند و موجب سست ایمانی افرادی می شوند که غالباً به دنبال پاسخ نمی گردند و یا ابزار یافتن پاسخ را ندارند، و به همین لحاظ از همه ی مومنین دعوت می کنم نسبت به شبهاتی که به احکام مسجل الهی وارد می شود، آگاهانه و محققانه وارد شده و نگذارند احکامی مترقی که حافظ حیات خانواده و جامعه و دین خدا هستند، به راحتی غیر منطقی جلوه داده شوند؛ یقیناً تخریب کنندگان مغرضی که احکام الهی را زیر سوال می برند، در واقع هدفی ندارند جز این که دین اسلام را به عنوان یک دین بشری، غیر الهی و خرافاتی معرفی نمایند که لعنت خدا بر ایشان باد.
توضیح این که حقیر نیز به میزان تعیین شده برای دیه انتقاد داشته و حقیقتاً مبالغ یاد شده را متناسب با تورم و افزایش قیمت نمی دانم و یقیناً بخشی از انتقادات وارده به حکم دیه را ناشی از بی دقتی در نحوه ی تعیین دیه و لازم الاصلاح می دانم. 




برچسب ها : مذهبی  , اخلاقی  , اجتماعی  ,
      
   1   2   3      >