سفارش تبلیغ
صبا ویژن
درباره وبلاگ
لینک دوستان
ویرایش
پیوندهای روزانه
نویسندگان وبلاگ
ابر برچسب ها
امکانات دیگر

خبرگزاری ایسنا: خبر امتناع دکتر روحانی رئیس‌جمهور منتخب، از دیدار با آیت‌الله صانعی در سفر به قم که دیروز در یکی از روزنامه‌ها چاپ شد صحت ندارد.

 یک منبع نزدیک به رئیس‌جمهور منتخب می‌گوید در سفر روز پنجشنبه گذشته دکتر روحانی به قم و دیدار با مراجع تقلید، دیدار با آیت‌الله حاج شیخ یوسف صانعی نیز در برنامه این سفر بود و حتی برای انجام این دیدار با بیت این مرجع تقلید تماس تلفنی نیز برقرار گردید ولی این دیدار به دلیل عدم حضور آیت‌الله صانعی میسر نشد.

 آیت‌الله صانعی با انتشار بیانیه‌ای در آستانه انتخابات 24 خرداد و دعوت از مردم برای حضور در پای صندوق‌های رأی، نقش قابل ملاحظه‌ای در خلق حماسه سیاسی مورد نظر رهبر معظم انقلاب ایفا کردند. ضمناً ایشان در این بیانیه از مردم خواستند به دکتر حسن روحانی رأی بدهند.




برچسب ها : سیاسی و نظامی  , اجتماعی  ,
      

خبرگزاری فارس: رئیس‌جمهور آمریکا در بیانیه‌ای، اعلام کرد ماه رمضان فرصتی برای تأمل عمیق، روزه‌داری و پرستش و از خودگذشتگی است.

 

ادامه مطلب...


برچسب ها : سیاسی و نظامی  ,

      

رجا نیوز: حضور سمیه حیدری با پوشش چادر روی سکوی قهرمانی و فلاش متعدد عکاسانی که در حال ثبت این لحظه تاریخی بودند، درخششی فرا‌تر از درخشش مدال نقره این دختر شایسته داشت.

سمیه حیدری، ورزشکار زن کوراش کشورمان در دیدار فینال وزن منهای 57 کیلوگرم با شکست برابر حریفی از ازبکستان به مدال نقره بسنده کرد. خانم حیدری که در دور نخست استراحت کرده بود، در دور دوم، حریف اهل کره جنوبی را مقتدرانه شکست داد تا رسانه‌های کره از این حادثه به عنوان یک شگفتی یاد کنند.

 

ادامه مطلب...


برچسب ها : مذهبی  , اخلاقی  , ورزشی  , عکس و تصویر  ,

      

خبرگزاری فارس: حجت‌الاسلام محمد محمدی‌گلپایگانی ظهر امروز در همایش بزرگ علما و روحانیون گیلان در مصلای امام خمینی(ره) این شهر با اشاره به ویژگی‌های ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: روحانیون سفیران الهی هستند.

وی با بیان اینکه مسئولیت هدایت جامعه به‌عهده طلاب و روحانیون است، افزود: یکی از مهم‌ترین برکات ماه مبارک رمضان دعا است.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری درباره اجابت دعا در ماه مبارک رمضان، گفت: دعا دارای شرایط خاصی بوده و غنی‌ترین و پربارترین دعاها مخصوص تشیع است.

وی با بیان اینکه روحانیون در سنگر نخست دفاع از اندیشه‌های دینی هستند، تصریح کرد: ترویج راه و رسم دعا در جامعه ضروری است.

محمدی گلپایگانی، دعای کمیل را مورد توجه ویژه امام (ره) و رهبری دانست و اذعان کرد: دعای کمیل دارای ویژگی‌های خاصی بوده و یکی از بهترین دعاها است.

وی با تصریح بر اینکه تمام برکات به صورت یک‌جا در ماه مبارک رمضان جمع شده است، گفت: انسان باید همت خود را در دعا بالا بگیرید و برای استجابت دعاها از روزی حلال بخورید و بیاشامید و هرگز با غذای حرام و آلوده دعا مستجاب نمی‌شود.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری امید به دیگری در دعا را از دیگر دلایل استجابت نشدن دعا دانست و متذکر شد: هر بنده‌ای که امیدش به غیر خدا و مخلوق دیگر باشد دعایش مستجاب نمی‌شود.
 

 

 

ادامه مطلب...


برچسب ها : مذهبی  , سیاسی و نظامی  ,

      

قرآن کتاب مقدس مسلمانان دنیا و همچنین بزرگترین راهنمای انسانیان است. ما مسلمانان بیشترین احترام را برای قرآن قائل هستیم و به هر راهی که شده سعی در ارج نهادن آن می کنیم. در تمام دنیا قرآن به یک شکل و زبان منتشر می شود اما برخی از عاشقان قرآن دست به کارهای جالب زده و قرآن های سبک خاص را درست می کنند. این قرآن ها در متن تفاوتی ندارند اما در وزن یا شکل با یکدیگر متفاوت هستند. در ادامه با 5 قرآن متفاوت که در دنیا وجود دارد آشنا خواهید شد:

** بزرگترین قرآن دنیا

ترین‌های قرآنی دنیا +عکس

در سال 2011 یک خطاط افغانی از بزرگترین قران دنیا رونمایی کرد. او برای نوشتن این قرآن نزدیک به پنج سال زمان صرف کرده است که در این مدت از 9 نفر از شاگردانش نیز کمک گرفته است. "محمد صابر خضری" این قرآن را در قطعی به طول دومتر و 28 سانتی متر و عرض یک متر و 55 سانتی متر به خاطر نذرش درست کرده است. این قرآن با هزینه نیم میلیون دلاری ساخته شده و 500 کیلوگرم وزن دارد. 

 

ادامه مطلب...


برچسب ها : مذهبی  , رمضان  ,

      

نمازهاى شب هاى ماه رمضان

(علاّمه مجلسى (ره) در زادالمعاد در فصل آخر اعمال ماه رمضان ذکر فرموده اند )

 

اول چهار رکعت در هر رکعت بعد از حمد پانزده مرتبه توحید

 

ادامه مطلب...


برچسب ها : مذهبی  , رمضان  ,

      

 

دعاهای مختصر هر روز ماه رمضان
از ابن عباس روایت کرده‏اند که حضرت رسول صلى الله علیه و آله فضیلت بسیار از براى روزه هر روز ماه مبارک رمضان بیان فرمود و از براى هر روز دعاى مخصوصى با فضیلت و ثواب بسیار از براى آن دعا ذکر کرده و ما به اصل دعا اکتفا مى‏نماییم
 
دعاى روز اول
اللَّهُمَّ اجْعَلْ صِیَامِی فِیهِ صِیَامَ الصَّائِمِینَ وَ قِیَامِی فِیهِ قِیَامَ الْقَائِمِینَ وَ نَبِّهْنِی فِیهِ عَنْ نَوْمَةِ الْغَافِلِینَ وَ هَبْ لِی جُرْمِی فِیهِ یَا إِلَهَ الْعَالَمِینَ وَ اعْفُ عَنِّی یَا عَافِیا عَنِ الْمُجْرِمِینَ
 

      

دعای روز اول : http://dl.aviny.com/voice/doa_ziarat/rozane_ramazan/new_01/01.mp3

برای دانلود ، کافیست روی پیوند مورد نظر کلیک نمایید . ویا راست کلیک کرده و گزینه " دانلود توسط IDM " را انتخاب نمایید .

 لطفا برای دانلود و مشاهده ادعیه دیگر روز ها ، کلیک نمایید . 


برچسب ها : مذهبی  , رمضان  , دانلود  ,

      
علاّمه مجلسی در "زادالمعاد" در فصل آخر اعمال ماه رمضان، برای هر شب از ماه رمضان نمازی را بیان کرده که در مورد شب اول ماه رمضان علاوه بر ادعیه مربوط به رؤیت ماه، اعمال و نماز نیز وارد شده است.

علاّمه مجلسی در زادالمعاد در فصل آخر اعمال ماه رمضان، برای هر شب از ماه رمضان نمازی را بیان کرده که در مورد شب اول ماه رمضان می گوید؛ چهار رکعت نماز اقامه شود و در هر رکعت بعد از حمد 15 مرتبه توحید.

شب اول در آن چند عمل است؛ اوّل آنکه طلب هلال کند و بعضى استهلال این ماه را واجب دانسته اند. دوّم چون رؤیت هلال کرد اشاره به هلال نکند بلکه رو به قبله کند و دستها را به آسمان بلند کند و خطاب کند هلال را و بگوید:

رَبّى وَرَبُّکَ اللّهُ رَبُّ الْعالَمینَ اَللّهُمَّ اَهِلَّهُ عَلَیْنا بِالاْمْنِ وَالاِْیمانِ وَالسَّلامَةِ وَالاِْسْلامِ وَالْمُسارَعَةِ اِلى ما تُحِبُّ وَتَرْضى اَللّهُمَّ بارِکَ لَنا فى شَهْرِنا هذا وَارْزُقْنا خَیْرَهُ وَعَوْنَهُ وَاصْرِفْ عَنّاضُرَّهُ وَشَرَّهُ وَبَلاَّئَهُ وَفِتْنَتَهُ

و روایت شده که حضرت رسول (ص) چون رؤیت مى کرد هلال ما رمضان را روى شریف را به جانب قبله مى فرمود و مى گفت: َ

للّهُمَّ اَهِلَّهُ عَلَیْنا بِالاْمْنِ والاِْیمانِ وَالسَّلامَةِ وَالاِْسْلامِ وَالْعافِیَةِ الْمُجَلَّلَةِ وَدِفاعِ الاْسْقامِ وَالْعَوْنِ عَلَى الصَّلاةِ وَالصِّیامِ وَالْقِیامِ وَتِلاوَةِ الْقُرانِ اَللّهُمَّ سَلِّمْنا لِشَهْرِ رَمَضانَ وَتَسَلَّمْهُ مِّنا وَسَلِّمْنا فیهِ حَتّى یَنْقَضِىَ عَنّا شَهْرُ رَمَضانَ وَقَدْ عَفَوْتَ عَنّا وَغَفَرْتَ لَنا وَرَحِمْتَنا.

و از حضرت صادق علیه السلام منقول است که چون رؤ یت هلال نمودى بگو:

 َللّهُمَّ قَدْ حَضَرَ شَهْرُ رَمَضانَ وَقَدِ افْتَرَضْتَ عَلَیْنا صِیامَهُ وَاَنْزَلْتَ فیهِ الْقُرانَ هُدىً لِلنّاسِ وَبَیِّناتٍ مِنَ الْهُدى وَالْفُرْقانِ اَللّهُمَّ اَعِنّا عَلى صِیامِه وَتَقَبَّلْهُ مِنّا وَسَلِّمْنا فیهِ وَسَلِّمْنا مِنْهُ وَسَلِّمْهُ لَنا فى یُسْرٍ مِنْک وَعافِیَةٍ اِنَّکَ عَلى کُلِّشَىْءٍ قَدیرٌ یا رَحْمنُ یا رَحیمُ.

همچنین روایت شده است که رسول خدا (ص) در شب اول ماه رمضان این دعا را می ‏خواندند: 

الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِی أَکْرَمَنَا بِکَ أَیُّهَا الشَّهْرُ الْمُبَارَکُ اللَّهُمَّ فَقَوِّنَا عَلَى صِیَامِنَا وَ قِیَامِنَا وَ ثَبِّتْ أَقْدَامَنَا وَ انْصُرْنَا عَلَى الْقَوْمِ الْکَافِرِینَ اللَّهُمَّ أَنْتَ الْوَاحِدُ فَلا وَلَدَ لَکَ وَ أَنْتَ الصَّمَدُ فَلا شِبْهَ لَکَ وَ أَنْتَ الْعَزِیزُ فَلا یُعِزُّکَ شَیْ‏ءٌ وَ أَنْتَ الْغَنِیُّ وَ أَنَا الْفَقِیرُ وَ أَنْتَ الْمَوْلَى وَ أَنَا الْعَبْدُ وَ أَنْتَ الْغَفُورُ وَ أَنَا الْمُذْنِبُ وَ أَنْتَ الرَّحِیمُ وَ أَنَا الْمُخْطِئُ وَ أَنْتَ الْخَالِقُ وَ أَنَا الْمَخْلُوقُ وَ أَنْتَ الْحَیُّ وَ أَنَا الْمَیِّتُ أَسْأَلُکَ بِرَحْمَتِکَ أَنْ تَغْفِرَ لِی وَ تَرْحَمَنِی وَ تَجَاوَزَ عَنِّی إِنَّکَ عَلَى کُلِّ شَیْ‏ءٍ قَدِیرٌ.

از دیگر اعمالی که در شب اول ماه رمضان مستحب است، غسل است. همچنین قرائت دعای جوشن کبیر و دعای چهل و سوم صحیفه سجادیه که در هنگام رؤیت هلال ماه است و نیز زیارت مزار امام حسین(ع) سفارش شده است تا گناهانش ریخته و ثواب حاجیان و اهل عمره آن سال را دریابد.

اعمال روز اول ماه رمضان     

برای روز اوّل چند عمل مستحبّ است: اوّل:غسل نمودن. دوم: دو رکعت نماز اول ماه را بجا آورد و صدقه بدهد.سوم:دو رکعت نماز بخواند، در رکعت اول سوره‏ هاى«حمد» و«انّا فتحنا» را و در رکعت دوم سوره«حمد» و هر سوره دیگرى را که بخواهد بخواند، تا حق تعالى در آن سال بدیها را از او دور سازد، و تا سال آینده در پناه خدا باشد. چهارم پس از طلوع فجر این دعا را بخواند: اللَّهُمَّ قَدْ حَضَرَ شَهْرُ رَمَضَانَ وَ قَدِ افْتَرَضْتَ عَلَیْنَا صِیَامَهُ وَ أَنْزَلْتَ فِیهِ الْقُرْآنَ هُدًى لِلنَّاسِ وَ بَیِّنَاتٍ مِنَ الْهُدَى وَ الْفُرْقَانِ اللَّهُمَّ أَعِنَّا عَلَى صِیَامِهِ وَ تَقَبَّلْهُ مِنَّا وَ تَسَلَّمْهُ مِنَّا وَ سَلِّمْهُ لَنَا فِی یُسْرٍ مِنْکَ وَ عَافِیَةٍ إِنَّکَ عَلَى کُلِّ شَیْ‏ءٍ قَدِیرٌ .همچنین قرائت دعاى چهل ‏وچهارم صحیفه کامله را بخواند



برچسب ها : مذهبی  , رمضان  ,
      

 

برای مشاهده ، لطفا کلیک نمایید .


برچسب ها : مذهبی  , رمضان  ,

      
<      1   2   3   4   5   >>   >