رژیم پوست و زیبایی در بشقاب شماست! 

 پوست‌تان را صاف می‌کند و بالا می‌کشد، چین و چروک‌های ریز را به حداقل می‌رساند، از پف کردگی زیر چشم‌ها می‌کاهد و جلوی افتادگی پوست را می‌گیرد این‌ها ویژگی یک کرم پوست جدید و مرغوب نیست بلکه می‌تواند دستور یک رژیم غذایی ساده،  پر قدرت و ضد‌پیری باشد. اگر دل‌تان می‌خواهد ظهور نشانه‌های فرسودگی و پیر شدن را به تعویق بیندازید به تغذیه پوست‌تان از درون و آنچه می‌خورید فکر کنید. ثابت شده که زیبایی واقعی از درون ما سرچشمه می‌گیرد. 

 

 امروزه دانشمندان ثابت کرده‌اند، مواد‌غذایی مشخصی وجود دارند که با نیروی جادویی و خواص خود روند پیر‌شدن را تسریع کرده یا به تعویق می‌اندازند. این مواد‌غذایی با آب‌رسانی به سلول‌های پوست، باعث جلوگیری از آسیب رادیکال‌های آزاد و ترمیم کلاژن برای پوست مفید هستند. چربی‌های ضروری، سبزی‌های برگدار خوردنی و پروتئین گوشت از این دسته مواد‌غذایی هستند که خواص یکسانی با انواع کرم‌های پوست دارند؛ پوست را بالا نگه می‌دارند، سفت می‌کنند و باعث حفظ رطوبت آن می‌شوند. همین طور، مواد ‌غذایی‌ای مثل قند و کربوهیدرات‌های تصفیه شده می‌توانند به ساختار پوست شما آسیب برسانند، مواد مغذی ضروری آن را بکاهند و منجربه کدر شدن رنگ پوست و به‌وجود آمدن چین و چروک شوند. درست غذا خوردن باعث درخشیدن شما از درون می‌شود،  

پس همان‌طور که دنبال بهترین کرم برای پوست خود می‌گردید یک برنامه منظم غذایی برای مراقبت از پوست خود ترتیب دهید. کافی است یک فهرست خرید از مواد ضروری برای پوست خود تهیه کنید. فهرستی حاوی اسیدهای چرب ضروری، ماهی چرب، آووکادو و دانه‌های خوراکی به‌منظور حفظ آب در پوست. به‌عنوان مثال تخم آفتاب‌گردان را همراه صبحانه بخورید یا به سالاد خود تخم کدو حلوایی اضافه کنید. برای بهبود اوضاع پوست خود میوه تازه و سبزی‌ها در انواع طعم‌ها و رنگ‌ها را امتحان کنید؛ از برگ‌های سبز و تیره رنگ کلم پیچ و شاهی گرفته تا زغال اخته یا انبه و کدو.  خوردن حداقل 2 لیتر آب در روز پوست را به‌طور کامل آب رسانی می‌کند. ما برنامه غذایی ساده‌ای ترتیب داده‌ایم که تمام آنچه برای داشتن ظاهری جوان‌تر و شاداب‌تر نیاز دارید در برمی‌گیرد. 

 


 
ضروری‌ترین ویتامین‌ها و مواد معدنی و فوایدشان برای پوست شما:
 

ویتامین :Cآنتی‌اکسیدان نقش مهمی برای کاهش خسارات رادیکال‌های آزاد ناشی از نور خورشید و آلودگی هوا را ایفا می‌کند. رادیکال‌های آزاد به فیبرهایی مثل کلاژن که ساختار پوست را حفظ می‌کنند آسیب می‌زنند و باعث ایجاد چین و چروک و دیگر نشانه‌های پیری درصورت می‌شوند. ویتامینC به تولید کلاژن کمک کرده و سفتی پوست را حفظ می‌کند و به پوست کمک می‌کند تا خود را ترمیم کند. 

منابع غذایی سرشار از ویتامین C: مرکبات، گریپ فروت، پرتقال، لیمو، انواع توت، انگور، کیوی، کروسبر، فلفل قرمز، کلم و شاهی. 

 

 

بتا کاروتن :به حفظ و ترمیم بافت پوست کمک می‌کند. مطالعات پزشکی نشان می‌دهند، بتاکاروتن نقش مهمی در کاهش چین و چروک‌ها دارد.

 

منابع غذایی سرشار از ویتامین بتاکاروتن:آب هویج، هویج، اسفناج، بروکلی، کدو حلوایی، سیب زمینی، انبه، زردآلو، طالبی. 

 

 

ویتامین :Eنقش مهمی در جوان کردن پوست شما دارد. ویتامینE خاصیت مرطوب‌کننده دارد و ثابت شده که در کاستن از ظهور چین و چروک‌ها موثر است و باعث نرم و صاف‌تر شدن پوست می‌شود.

 

منابع غذایی سرشار از ویتامین E:  غلات سبوس‌دار، تخم آفتابگردان، بادام، آووکادو، زرده تخم مرغ، دانه‌های خوراکی، اسفناج، شاهی. 

 

 

سلنیوم :آنتی‌اکسیدان قوی‌ای که قابلیت انعطاف و حالت کشانی پوست را افزایش می‌دهد، از بروز جوش و آکنه جلوگیری می‌کند و نشان داده است که از ظهور چین و چروک‌ها و خطوط ظریف نیز می‌کاهد.

 

منابع غذایی سرشار از سلنیوم: آجیل، تخم آفتابگردان، ماهی‌،مرغ و جوجه، انواع خوراکی‌های سبوس دار، تخم مرغ، گوشت ماهیچه گاو،قارچ و پیاز. 

 

 

زینک :به ترکیب کلاژن با الاستین، نوعی پروتئین که بخش عمده‌ای از بافت‌های ارتجاعی پوست را تشکیل می‌دهد و مسئول کشیدگی و صافی پوست است کمک می‌کند و با کنترل و تعدیل ترشح چربی پوست را تمیز می‌کند. همچنین به سلامت مو و ناخن‌ها نیز کمک می‌کند.

 

منابع غذایی سرشار از زینک: جوی سبوس‌دار، تخم کدو، کنجد، بادام زمینی‌، جگر، گوشت برّه، گوشت گاو.

 

 

چربی‌های ضروری :‌به آبرسانی و جوان کردن سلول‌های پوست کمک کرده و از خشکی پوست و مو جلوگیری می‌کنند. چربی‌های امگا6 تولید چربی پوست را متعادل و التهابات پوستی را برطرف می‌کنند.

 

منابع غذایی سرشار از چربی‌های ضروری: ماهی چرب، آوکادو، روغن زیتون، آجیل و دانه‌های خوراکی.

 




برچسب ها : مهارتی  , طب و پزشکی  ,