خواص خرمالو:
 
خرمالو دارای مقادیر قابل توجهی ویتامینهای C ، B3 ، B2 و B1 است، در ضمن این میوه دارای مواد معدنی ضروری برای بدن مانندکلسیم، گوگرد، آهن، فسفر و پتاسیم ومقداری نیز سلولز است.  «خرمالو»سرشار از آب و بتاکاروتن است، چنانچه این ویتامین به مقدار کافی به بدن نرسد، نه تنها قدرت بینایی کم می‌شود بلکه باعث خشن شدن پوست و شکننده شدن ناخن و موها وافت در میزان هوش و سلامت بدن می‌شود.    
بخش گوشتی این میوه محتوی مقدار زیادی فیبر، مواد آنتی‌اکسیدانی همچون تانن،فنول، لیکوپن، لوتئین، مواد قندی، پکتین و اسید است. عمده‌ترین اسیدهایی که دراین میوه وجود دارد، اسید ‌مالیک و اسید
تارتاریک و اسید سیتریک است. خرمالو به دلیل دارابودن مواد معدنی، برای رشد و نمو بسیارمفید شناخته شده است و آهن موجود در آن عنصر اصلی خونسازی و پتاسیم موجود در آن اشتهاآور و شست و شو دهنده کلیه و کبداست، با وجود عناصری همچون پتاسیم ومنیزیم در این میوه، خرمالو کلسترول بد وفشار خون را نیز کاهش می‌دهد به همین دلیل این میوه برای سلامتی بیماران قلبی و افراد دارای چربی و فشار خون بالا بسیارمفید است. از طرفی به دلیل دارا بودن پکتین که یکی از انواع فیبرهای محلول درآب است، باعث کاهش چربی‌های خون می‌شود.


--




برچسب ها : طب و پزشکی  ,