-«نظر خانم ساچیکوموراتا» ازژاپن

وی اهل هوکائیوی ژاپن است که بعد ازخاتمه تحصیلات به دانشکده حقوق دانشگاه چلیا در رشته ی حقوق قضایی راه یافت وموفق به دریافت مدرک لیسانس  شد وبعد از آن ، برای تحقق در زمینه ی فقه اسلامی به ویژه  فقه جعفری به ایران آمد ودر دانشگاه الهیات و معارف اسلامی  به اخذ دکترای الهیات را کسب نماید. ایشان بودایی مذب وهمسرش مسیحی است و احتمالا بعد از انقلاب اسلامی مسلمان شده است. وی درمصاحبه ای به سوالات بسیاری پاسخ داد که ما دو سوال آن را در اینجا می آوریم .

خبر نگار: به نظر شما حجاب یعنی چه ؟ شما محجوبه بودن خانمها را ترجیح میدهید یا مشکوفه بودن را؟

« خانم ساچیکو موراتا :حتما محجوبه بودن را ترجیح میدهم و حد معقول پوشش را میپسندم ، زیرا لطف زن به محجوبه بودن اوست.اصولا طبع هر انسانی ،طالب کشف تنوع هاست. وقتی زنان به شکل امروزی مکشوفه باشند ، چیزی برای جلب توجه مرد باقی نمی گذارند

هرچیز با اهمیتی وقتی چندین بار رویاروی قرار گیرد.اهمیت خود را از دست می دهد  و واین موضوع در تحکیم روابط زناشویی نقش بسیار مهم وموثری دارد . درمغرب زمین که مرد ها غیوب را گسسته اند وانواع لباس های کوتاه وزننده میپوشند ، روابط زناشویی آنان از کمترین استحکامی برخوردار نیست .

خبر نگار : وضع زنان ایران در چه پایه ای قابل قیاس با زنان ژاپن است؟

_زنها ی ژاپنی در هرموقعیت تحصیلی که باشند ، کار در خانه را ترجیح می دهند. فرزندانشان را خود تربیت میکنند و برای مردان خود نیز احترام فوق العاده ای قائل هستند.اصولا حفظ و سلامت بزرگرها، یکی از وظایف اخلاقی مردم ژاپن است واین مولود تعلیمات مذهبی است که باز هم در ژاپن از مقام وموقعیت خاص برخوردار است.

2. خانم گاندی میگوید:

« ای زنان ! اگر آرایش کردن شما تنها به منظور جلب شهوت مرد است؛ ازاین کار خود داری کنید وزیر بار چنین خفت وخواری نروید.»

 

 

3. نظر آلفرد هیچکاک :

« هیچکاک فیلم ساز مشهوری است . وی میگوید :« من معتقدم که زن هم باید مثل فیلمی پرهیجان باشد . بدین معنی که ماهیت خود را کم تر نشان دهد وبرای کشف خود ، مرد را به نیروی تخیل وتصور زیاد تر وادارد. باید زنان پیوسته برهمین شیوه رفتار کنند . یعنی کمتر ماهیت خود را در معرض نمایش قرار دهند و بگذارند مرد برای کشف آنها بیشتر به خود زحمت بدهد. زنان شرقی تا چند سال پیش به خاطر حجاب ونقاب وروی بندی که به کار میبردند خود به خود جذاب می نمودندوهمین مساله ، جاذبه ی نیرومندی بدانها میداد .اما به تدریج با تلاشی  که زنان این کشورها برای برابری با زنان غربی از خود نشان میدهند؛ حجاب و پوششی که دیروز بر زن شرقی کشیده شده بود ؛ از میان می رود وهمراه آن از جاذبه ی جنسی او هم کاسته میشود .»

4.بتراند راسل میگوید :

« از لحاظ هنر مایه ی تاسف است که به آسانی به زنان بتوان دست یافت و خیلی بهتر است که وصال زنان دشوار باشد، بدون آنکه غیر ممکن گردد.»

5. ویل دورانت می گوید:

« آنچه بجوییم ونیابیم عزیز و گرانبها می گردد. زیبایی به قدرت میل بستگی دارد ومیل با اقناع وارضا ، ضعیف وبامنع وجلوگیری ، قوی می گردد. خودداری از انبساط وامساک در بذل و بخشش ، بهترین سلاح برای شکار مردان است . اگر اعضای نهایی انسان را در معرض عام تشریح میکردند ، توجه ما به آن جلب می شد، ولی رغبت وقصد به ندرت تحریک میگردد. مرد جوان به دنبال چشمان پر از حیاست وبی آنکه بداند ، حس میکند که این خودداری ظریفانه از یک لطف ورقبت عالی خبر می دهد.»

6.توصیه ی چارلی چاپلین به دخترش :

وی یکی از بازیگران مشهور جهان است . در نامه ای به دخترش مینویسد :

« برهنگی بیماری عصر ماست ومن پیرم. شاید حرفهای خنده آور میزنم، اما به گمان من تن عریان تو باید مال کسی باشد که روح عریانش را دوست داری.»

 

7. جودیت میلر:

خبرنگار روزنامه ی نیویورک تایمز طی مقاله ای با عنوان «زنان در آغوش اسلام امنیتی تازه میابند » با اشاره به گرایش روز افزون زنان مسلمان به حجاب می نویسد: چه چیزی این باز گشت را میسر ساخته است؟ باز گشتی که به معنای واقعی در آزادی های شخصی وسیاسی صورت گرفته است ؟ پاسخ آن در ارمغان هاست که اصول گرایان اسلامی به روح وروان جامعه مدرن خاور میانه وبه زن ومرد آن تقدیم کرده اند.

  پوشش (حجاب ) برای زن این امکان را فراهم ساخته که در شهر های شلوغ بتواند به راحتی فعالیت کند واز مزاحمت مردان جوان ونوجوانانی که در جستوجوی کار از اطراف کشور به پایتخت سرازیر شده اند در امان بماند.این لباس یک پیام غیر قابل تردید به اطرافیان میفرستد .

 حجاب میگوید: این زن نجیب است! با او  کار نداشته باشید. وبه وی اجازه میدهد بدون این که مورد آزار جنسی قرار بگیرد در اتوبوس های شلوغ شهر سوار شود.

 

8. رئیس انستینتو تعلیم وتربیت آلمان :

حضور مجزای دختران وپسران در کلاس های درس مخصوص در دوره ی ابتدایی میتواند در یاد گیری دختران تاثیر بسزایی داشته باشد. ودر پی تحقیقات اسنتیتو پژوهشی پلانک آلمان میل ورغبت دختران برای یادگیری دروس مخصوصا علوم ریاضی در کلاسهای مختلط رضایت بخش نیست .

نیویورک – خبر گزاری جمهوری اسلامی به نقل از روزنامه ی لس آنجلس تایمز می گوید :

این روزنامه طی مقالاتی می نویسد :

برای پیروان وعمل کنندگان به اصول مذهبی سیک ، یهودیت ، ارتدوکس  واسلام ؛ لباس ، تنها مساله ی راحتی وذوق و سلیقه نیست . بلکه بیان گر گستردگی عقیده مذهبی آنهاست .

مذاهب خاصی وجود دارند که حد اعلای عفت را پوشش می بینند ؛ اما این موضوع  به هیچ وجه نباید به معنای یکنواختی ، کسل کنندگی و شلختگی تلقی شود در حال حاضر پیروان این مذاهب قوانین مذهبی خود را با مد درهم می آمیزند.

نویسنده این مقاله ضمن گفت وگو با چند نفر از جمله خانم «شمیم شیخ » که آموزگار است

 به نقل از او مینویسد :

باید زیبایی های خود را بپوشانیم تا سبب جلب توجه نادرست نشویم . ما نیز مد های زیادی داریم و آنرا در مقابل خانمها و شوهرانمان ارائه میکنیم .

 

9. هشدار اسقف اعظم انگلیس :

 ( دکتر جورج کری) اسقف اعظم انگلیس نسبت به انحطا ط اخلاقی  در میان جوانان این کشور هشدار داد و از بی توجهی سیستم آموزشی این کشور به دروس مذهبی ، انتقاد کرد و گفت :

« این اعتقادات مذهبی در انگلستان به عنوان یک سرگرمی در افکار عمومی جای گرفته است . وبرنامه های مذهبی مدارس به عنوان یک بخش اضافه نه اصلی مطرح است و بعد ایشن خواستار بازگشت به ارزش های مطرح در ده فرمان الهی ورعایت بیشتر موازین ارزشمند اخلاقی شد.

 

10. گزارشی از رادیو فرانسه :

به گزارش خبر گزاری جمهوری اسلامی ایران وبه نقل از رادیو فرانسه :

در ویرجینیای آمریکا طرحی در سال سوم راهنمایی برای جدا کردن دختران از پسران در کلاس درس در دست آزمایش است.چون آموزگاران پی برده اند که دختران بخصوص در ریاضیات و علوم بدون حضور پسران راحت تر به نظز می رسند.

به گفته ی آموزگاران دختران در کلاسهای مختلط برای آنکه مورد تمسخر وانتقاد پسر ها قرار نگیرند کمتر در بحث ها شرکت می کنند. در حالی که در غیاب پسر ها بهتر وراحت تر به سوالات جواب میدهند.ظاهر نتایج اولیه ی این آزمایشها رضایت بخش بوده است.

به گفته ی آموزگاران  به خصوص دختران خجالتی در کلاس دختران راحت تر هستند ،اما انجمن های متعددی از جمله انجمن ملی زنان آمریکا با این طرح به مبارزه برخاسته است و آنرا جدایی وتبعیض جنسی فاحشی می داند.




برچسب ها : مذهبی  , فرهنگی  ,