سفارش تبلیغ
صبا ویژن
درباره وبلاگ
لینک دوستان
ویرایش
پیوندهای روزانه
نویسندگان وبلاگ
ابر برچسب ها
امکانات دیگر

 

 

 برای مشاهده لطفا کلیک نمایید . 


برچسب ها : مذهبی  , رمضان  ,

      

 

خطبه شعبانیه پیامبر اکرم

 

عَنِ الرِّضَا عَنْ آبَائِهِ عَنْ عَلِیٍّ علیه السلام قَالَ إِنَّ رَسُولَ اللَّهِ صلی الله علیه وآله خَطَبَنَا ذَاتَ یَوْمٍ فَقَالَ:
أَیُّهَا النَّاسُ إِنَّهُ قَدْ أَقْبَلَ إِلَیْکُمْ شَهْرُ اللَّهِ بِالْبَرَکَةِ وَ الرَّحْمَةِ وَ الْمَغْفِرَةِ شَهْرٌ هُوَ عِنْدَ اللَّهِ أَفْضَلُ الشُّهُورِ وَ أَیَّامُهُ أَفْضَلُ الْأَیَّامِ وَ لَیَالِیهِ أَفْضَلُ اللَّیَالِی وَ سَاعَاتُهُ أَفْضَلُ السَّاعَاتِ.
ای مردم! ماه خدا با برکت و رحمت و آمرزش به سوی شما رو کرده است.
ماهی که نزد خدا، بهترین ماههاست و روزهایش بهترین روزها و شبهایش بهترین شبها و ساعتهایش بهترین ساعتهاست.

 

 

ادامه مطلب...


برچسب ها : مذهبی  , رمضان  ,

      

 

 

ماه رمضان در فرهنگ اسلامی به برکت نزول فرایند و شبهای قدر و روزه بندگان خدا و عبادت صدها میلیون مسلمان به ماه خدا و ماه ضیافت الهی شهرت یافته است. اگر ما در این ماه به میهمان خداوند دعوت شده ام «ادعیتم الی ضیافه الله» برای شرکت در این ضیافت چه تمهیداتی باشد داشته باشیم. ماهی که نفس در آن تسبیح خداوند است و خواب عبادت؟ پس قطعاً تفکر، مطالعه، خدمت به مردم، تلاوت قرآن وعبادت چه ارج و مقامی خواهد داشت.  
رمضان اسمى از اسماء الهى مى‏باشد و نبایست‏به تنهائى ذکر کرد مثلا بگوئیم، رمضان آمد یا رفت، بلکه باید گفت ماه رمضان آمد، یعنى ماه را باید به اسم اضافه نمود، در این رابطه به سخنان حضرت امام محمد باقر (علیه السلام) گوش فرا مى‏دهیم.
 
رمضان از اسماء الله است
      
هشام بن سالم نقل روایت مى‏نماید و مى‏گوید: ما هشت نفر از رجال در محضر حضرت ابى جعفر امام باقر (علیهما السلام) بودیم، پس سخن از رمضان به میان آوردیم. 
 

 

ادامه مطلب...


برچسب ها : مذهبی  , رمضان  ,

      
SHIA-NEWS.COM شیعه نیوز:

به گزارش «شیعه نیوز»، هارپ (HAARP) یک پروژه تحقیقاتی است که در ظاهر برای بررسی و تحقیق درباره لایه ی آیونوسفیر (Ionosphere)  و  مطالعات معادن زیر زمینی (با استفاده از امواج رادیویی ELF/ULF/VLF) تاسیس شده است. ولی در واقع "پروژه ای با تکنولوژی جنگ ستارگارن"  به منظور  کامل کردن یک سلاح جدید پایه گذاری گردیده است.

 
 
به صدای هارپ گوش دهید 

( توضیح آنکه: جنگ هایی که از  امواج "رادیویی"، "لیزر" و "نیروی مغناطیس" برای صدمه به نیروی مقابل استفاده کند به جنگ ستارگان معروف است و این اسم را از فیلم  Star War گرفته اند)

آیونوسفیر چیست و کجاست؟

لایه ی آیونوسفیر در بالاترین لایه ی اتموسفیر (Atmosphere) قرار دارد.

این لایه تشعشات خطرناک "ماورای بنفش" و "اکس ری" خورشید را  جذب کرده  و مانند سقفی از ورود آنها به زمین جلوگیری می نماید تا زندگی بر روی کره زمین امکان پذیر گردد. همچنین به دلیل محیط الکتریکی موجود در آیونوسفیر  از این لایه برای انعکاس امواج رادیوئی به اطراف زمین استفاده می شود. اگر این لایه به هر دلیلی دچار اختلال شود تاثیرا ت بسیار زیادی بر روی زمین گذاشته و زیستن را مختل می کند.

 

ادامه مطلب...


برچسب ها : سیاسی و نظامی  ,

      

ساخت  سلاح های فوق مدرن از دوران جنگ سرد و آغاز رقابت تسلیحاتی بین آمریکا و شوروی سابق در دستور کار دو ابر قدرت بزرگ شرق و غرب قرار گرفت.

هر دو ابرقدرت برای اینکه در این مسابقه تسلیحاتی از یکدیگر عقب نمانند میلیارد ها دلار صرف تحقیقات علمی و نظامی برای ساخت جنگ افزارهای فوق مدرن کردند که به دلیل الزامات استراتژیک ،

بسیاری از این پروژه ها فوق سری بوده و هیچ گونه اخبار و اطلاعاتی راجع به انجام آن نباید به بیرون درز می کرد.

با این حال پس از پایان جنگ سرد و اتمام رقابت ژئو استراتژیک بین آمریکا وشوروی برخی از اسناد تحقیقات دفاعی محرمانه از هر دو طرف فاش شد و نشان داد که دو ابرقدرت تا چه میزان در فکر ساخت سلاح هایی بوده اند تا به حریف ضربه بزنند.

البته نا گفته نماند که آمریکا حتی پس از پایان دوران جنگ سرد هم به تحقیقات خود در بسیاری از حوزه های سابق ادامه داد و همه ساله بخش اعظمی از بودجه 60 میلیاردی تحقیقات دفاعی پنتاگون صرف تحقیقات پروژه هایی محرمانه می شود که قرار است مخوف ترین ، پیچیده ترین و در عین حال کم کشتار ترین سلاح ها را برای آمریکا تولید کنند.

" نیک بگیش " یکی از دو مولف کتاب  " فرشتگان این هارپ را نمی نوازند " در سال 1997 در مقاله ای در روزنامه واشنگتن پست آمریکا نوشت که  40 درصد بودجه تجهیزات نیروی هوایی آمریکا پروژه های مخفی است . این نویسنده مدعی شد که این پروژه ها آنقدر مخفی هستند که حتی کنگره آمریکا نیز از ابعاد و زوایای آن بی خبر است " .
در این نوشتار ، به معرفی برخی از سلاح های عجیب و نامتعارف می پردازیم.

هارپ  (HAARP)

بی گمان یکی از جنجالی ترین این پروژه ها پروژه ای به نام " هارپ " است که از   سال 1993 و برای بررسی و پژوهش درباره لایه? آیونوسفیر(Ionosphere) جو زمین  با استفاده از امواج رادیویی تاسیس شده‌است.

البته تنها آمریکا در این پروژه مطالعاتی تنها نیست و کشورهایی دیگر چون روسیه ،کانادا ، ژاپن و اتحادیه اروپا نیز پروژه هایی را برای مطالعه هارپ در دست دارند.

 

ادامه مطلب...


برچسب ها : سیاسی و نظامی  ,

      

زندگی نامه امام مهدی(عج)

 

امام مهدی کیست؟

امام مهدی کیست؟ وی یگانه فرزند امام عسکری علیه السلام یازدهمین امام شیعیان است. امام مهدی(عج) در سحرگاه نیمه شعبان 255 ق در سامرّا چشم به جهان گشود و پس از پنج سال زندگی تحت سرپرستی پدر، و مادر بزرگوارشان نرجس خاتون، در سال 260 ق به دنبال شهادت حضرت عسکری علیه السلام ـ همچون حضرت عیسی علیه السلام و حضرت یحیی علیه السلام که در سنین کودکی عهده دار نبوّت شده بودند ـ در پنج سالگی منصب امامت شیعیان را عهده دار شدند. آن بزرگوار پس از سپری شدن دوران غیبت با تشکیل حکومت عدل جهانی احکام الهی را در سرتاسر زمین حاکمیت خواهد بخشید.

میلاد نور

آخرین امام شیعیان در پانزدهم ماه شعبان 255 ق، علی رغم مراقبت های ویژه مأموران حکومت عباسی، در خانه امام عسکری علیه السلام چشم به جهان گشودند. تولد مخفیانه آن حضرت بی شباهت به تولد حضرت موسی علیه السلام و حضرت ابراهیم خلیل علیه السلام نیست. همان گونه که این دو پیامبر بزرگ الهی تحت شدیدترین تدابیر امنیتی فرعونیان و نمرودیان به اراده خداوند و به سلامت در کنار کاخ فرعون و نمرود متولّد شدند، حضرت مهدی(عج) نیز در حالی که جاسوسان و مأموران خلیفه عباسی تمام وقایع خانه امام یازدهم علیه السلام را زیر نظر داشتند، در کمال امنیت و بدون آن که دشمنان بویی ببرند، در سحرگاه روز جمعه نیمه شعبان قدم به جهان هستی گذاشتند.

سیمای مهدی(عج)

پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار علیهم السلام هر کدام در سخنان خود به اوصاف امام مهدی(عج) اشاره کرده اند. حضرت امام رضا علیه السلام در توصیف ویژگی های چهره و سجایای اخلاقی و ویژگی های برجسته آن حضرت می فرمایند: «قائم آل محمد(عج) هاله هایی از نور چهره زیبای او را احاطه کرده است رفتار معتدل و چهره شادابی دارد. از نظر ویژگی های جسمی شبیه ترین فرد به رسول خدا(ص) است. نشانه خاصّ او آن است که گرچه عمر بسیار طولانی دارد، ولی از سیمای جوانی برخوردار است؛ تا آن جا که هر بیننده ای او را چهل ساله یا کمتر تصور می کند. از دیگر نشانه های او آن است که تا زمان مرگ با وجود گذشت زمان بسیار طولانی هرگز نشان پیری در چهره او دیده نخواهد شد».

حجت خدا

روزی عثمان بن سعید بن عمری به همراه حدود چهل نفر از بزرگان شیعه به حضور امام عسکری علیه السلام رسیدند تا درباره جانشین آن حضرت سؤال کنند و در آینده از ایجاد اختلاف در مسئله امامت جلوگیری کنند. راوی می گوید: وقتی عثمان بن سعید به حضرت عسکری علیه السلام گفت: آمده ایم تا درباره مطلب مهمی که شما به آن آگاه ترید از شما سؤال کنیم، حضرت عسکری علیه السلام فرمودند: بنشین عثمان. پس از ساعتی امام علیه السلام فرمودند: آیا می خواهید بگویم به چه منظوری آمده اید؟ همه گفتند: ای فرزند رسول خدا، بفرمایید. آنگاه حضرت فرمودند: آمده اید تا درباره حجت خدا و امام پس از من بپرسید. همه گفتند: آری. در این لحظه ناگهان پسری که چهره درخشانی چون ماه داشت و از هر حیث به امام عسکری علیه السلام شبیه بود وارد شد. حضرت فرمودند: بعد از من پیشوای شما و جانشینم این فرزند من است. مواظب باشید پس از من در دین دچار آشفتگی نشوید...

دوران زندگی

دوران زندگی امام زمان(عج) به چهار دوره تقسیم می شود:

1 ـ از تولد تا غیبت: حضرت مهدی(عج) پس از تولد حدود پنج سال تحت سرپرستی پدر بزرگوارشان امام عسکری علیه السلام به صورت نیمه مخفی زندگی کردند. یکی از کارهای بسیار مهمی که حضرت امام حسن عسکری علیه السلام در این دوره انجام دادند این بود که امام مهدی(عج) را به بزرگان شیعه معرفی کردند تا در آینده در مسئله امامت دچار اختلاف نشوند.

2 ـ غیبت صغری: پس از شهادت حضرت امام حسن عسکری علیه السلام در سال 260 ق دوره غیبت صغری آغاز شد و تا سال 329 ق ادامه پیدا کرد. در این دوره حضرت مهدی(عج) از طریق چهار نائب به ادامه امور مردم می پرداختند.

3 ـ دوره غیبت کبری: این دوران از سال 329 ق شروع شد و تا زمانی که خداوند مصلحت بدانند ادامه خواهد داشت در این دوره پاسخ به پرسش ها و احکام مردم بر عهده نایبان عام آن حضرت است و حضرت نایب خاصی برای این دوره معرفی نکرده اند.

4 ـ دوره حکومت: پس از ظهور، امام زمان(عج) بر اساس احکام اسلام حکومت واحد جهانی تشکیل خواهند داد که در سایه آن سرتاسر عالم پر از عدل و داد خواهد شد




برچسب ها : مذهبی  , آخر الزمان  ,
      

 

 

4-سید حسنی
یکی دیگر از یاوران اصلیحضرت مهدی- از منطقه مشرق زمین: سید حسنی است که از سرزمین دیلم قیام می کند و مردمرا به یاری مردمی که درکنار ضریح فریاد برآورده دعوت می کند، گنج های خدا درطالقان، به دعوت او لبیک می گویند، چنان که امام صادق(ع) بنابر نقل مفضلفرمود:
«آنگاه سید حسنی- آن جوانمرد زیبا روی که از طرف سرزمین دیلم پیدا میشود- قیام می کند، به آواز بلند و صدای رسا- که همه مردم بشنوند- فریاد برآورد کهای آل محمد! مضطر را نجات دهید و به صدای آن منادی که در اطراف ضریح فریاد برآورده،جواب دهید! گنج های خدا در طالقان، او را جواب خواهند داد. گنج اند اما چه گنجی؟این گنج ها طلا و نقره نیستند، بلکه آنها دلیرمردانی آهنین اراده هستند که بر مرکبهای جنگی تیره رنگ سوارند و انواع سلاح ها در دست آنهاست و همواره ستمگران را میکشند، تا وارد کوفه شوند و بیشتر روی زمین را از وجود ظالمین، پاک می کنند، کوفه رامحل اقامت و پایگاه نظامی خود قرار می دهد و در این هنگام، خبر ظهور مهدی به او میرسد، اصحابش از او سوال می کنند: مهدی کیست؟ سیدحسنی در جواب می گوید: «بیایید باهم برویم ببینیم او کیست و چه می خواهد؟!»

امام صادق (ع) می فرماید: «به خدا قسمکه سیدحسنی می داند که او مهدی است و او را به خوبی می شناسد، مقصودش از این حرف،این است که حقیقت آن حضرت را بر یاران خود، آشکار سازد.»
(بحارالانوار، ج 53، ص15)
در روایات از طالقان و مردم آن زیاد تعریف شده است و ما در صفات یاران مهدی(عج) یکی از آن روایات را ذکر خواهیم کرد.
 

ادامه مطلب...


برچسب ها : مذهبی  , آخر الزمان  ,

      

یارانی که همراه با سپاه خود به امام می  پیوندند عبارتند از:

 
  1-  هاشمی خراسانی
هر چند که دربعضی روایات، تنها خراسانی آمده است نه هاشمی، ولی آنگونه که از منابع سنی و شیعهاستفاده می شود، خراسانی از نسل امام مجتبی (ع) یا امام حسین(ع) است، بنابراینهاشمی و خراسانی یکی هستند.
هاشمی خراسانی، رهبر بزرگ مشرق زمین است که یا بهعنوان ولی فقیه و مرجع تقلید و یا رهبر سیاسی درکنار مرجع نقش هدایت جامعه را ایفامی کند
.
سید خراسانی- چنانکه در روایات آمده : دارای صورتی نورانی و خالی برگونهراست است.فرمانده سپاه هاشمی، مردی است از بنی تمیم به نام شعیب بن صالح، بینسیدهاشمی و سفیانی جنگ بزرگی واقع می شود و سپاه هاشمی پیروز می گردد و در آنهنگام، تمنای دیدار مهدی را کنند و در طلب او برآیند
.
(عقدالدرر، ص127)

 

ادامه مطلب...


برچسب ها : مذهبی  , آخر الزمان  ,

      

تهیه لوسیون های مخصوص دست و صورت در منزل چند مزیت دارد:

- از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه است.

 

- بسیاری از افراد پس از استفاده از برخی لوسیون ها و کرم ها، نسبت به مواد شیمیایی، رنگ، بو و مواد نگهدارنده آنها دچار حساسیت پوستی می شوند. ولی نسبت به مواد طبیعی این حساسیت را ندارند.

 

ادامه مطلب...

      

راه های پیشگیری از وبا

 

وبا بیماری اسهالی است که توسط باکتری بنام ویبریو کلرا ( VIBRIO CHOLERA ) ایجاد می شود. میکروب این بیماری بیشتر در آب وجود دارد و از طریق خوردن آب آلوده پس از عبور از معده و روده تکثیر پیدا کرده و موجب ترشح سم و افزایش دفع آب و املاح از دیواره روده می شود که با علامت اسهال همراه است. بنابراین میکروب از طریق مدفوع انسان در محیط پخش شده و می تواند آب و غذا را آلوده کند . شایع ترین راه انتقال آن آب آشامیدنی می باشد. بیماران وبایی به طور مشخص دچار اسهال آبکی همراه با از دست دادن آب بدن می شوند. وبا را می توان با مایع درمانی خوراکی یا تزریق و جایگزینی املاح درمان کرد.

 

 

روش های انتقال

وبا منحصراً از طریق آب یا غذای آلوده منتقل می شود. انتقال، توسط تماس مستقیم فرد به فرد مانند تماس با بیمار به ندرت اتفاق می افتد.

 

شرایط محیطی مناسب برای شیوع وبا

مناطقی که دارای آب سالم نیستند و بهداشت محیط مناسبی ندارند، در معرض خطر شیوع وبا هستند. این مناطق شامل نقاط شهری که آب آن بمقدار کافی کلرزنی نمی شود و مناطق روستایی که به لوله کشی و چاه های حفاظت شده دسترسی ندارند و مناطقی که توالت و سیستم فاضلاب در آنها معمولاً استفاده نمی شود، می باشد.

 

عوامل فردی موثر در شیوع وبا

عوامل فردی که موجب مقاومت در برابر بیماری وبا می شود شامل ایمنی ناشی از عفونت قبلی با باکتری وبا و تغذیه نوزاد با شیر مادر می باشد. از آنجا که عامل وبا در محیط اسیدی نمی تواند زندگی کند، بنابراین بیمارانی که داروهای آنتی اسید مصرف می کنند یا تولید اسید معده در آنها کم است ، برای ابتلا به وبا مستعدتر می باشند.

 

دوره نهفتگی

دوره نهفتگی معمولاً یک تا سه روز است که می تواند از چندین ساعت تا 5 روز به طول انجامد. علائم بیماری 2 تا 3 روز طول می کشد که در بعضی از بیماران تا 5 روز ادامه می یابد.

 

علائم و نشانه ها

علائم شاخص بیماری اسهال آبکی، استفراغ و از دست رفتن آب بدن می باشد. شروع بیماری با اسهال آبکی حجیم ، بدون تب و دل پیچه بوده و مدفوع حالت آب برنجی دارد. معمولاً بدون بو بوده یا بوی ماهی دارد . استفراغ و گرفتگی دردناک در پاها شایع می باشد. در موارد شدید بیمار دچار دل پیچه و درد دست ها و پاها می شود.

 

راه های پیشگیری

برای پیشگیری از بیماری وبا رعایت موارد زیر ضروری است :

1- از آب آشامیدنی سالم استفاده کنید.

2- در مناطقی که دسترسی به آب تصفیه شده و لوله کشی وجود ندارد و از آب چاه، آب تانکرها، آب چشمه ها و ... استفاده می شود ، حتماً آب را قبل از مصرف بجوشانید یا کلرزنی نمایید.

3- مواد غذایی یا خوراکی را از دست فروش ها نخرید.

4- در آب رودخانه ، جوی ها یا استخرهای آلوده شنا نکنید.

5- از مصرف یخ غیربهداشتی خودداری کنید.

6- از مصرف غذاهای آماده و غیربهداشتی مثل آب میوه، معجون، بستنی و ساندویچ خودداری نمایید.

7- از میوه های شسته شده و سبزیجات ضدعفونی شده استفاده کنید.

8- قبل از تهیه، توزیع و خوردن غذا و قبل از دادن غذا یا شیر به کودک حتماً دست ها را با آب و صابون بشویید.

9- دست ها را بعد از رفتن به توالت و نیز قبل از دست زدن به مواد غذایی و خوراکی حتماً با آب و صابون بشویید.

10- مواد غذایی را در معرض مگس و آلودگی های دیگر قرار ندهید و حتماً در یخچال نگهداری کنید.

11- هنگام سفر آب و غذای سالم همراه داشته باشید یا از نوشیدنی ها و غذاهای با بسته بندی مطمئن استفاده نمایید.

با مشاهده هر مورد از ابتلا به اسهال سریعاً به مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه کنید.




برچسب ها : طب و پزشکی  ,
      
<      1   2   3   4   5   >>   >