سفارش تبلیغ
صبا ویژن
درباره وبلاگ
لینک دوستان
ویرایش
پیوندهای روزانه
نویسندگان وبلاگ
ابر برچسب ها
امکانات دیگر

خطبه بدون نقطه حضرت علی (علیه السلام)

الحَمدُ لِلّهِ أهلِ الحَمدِ وَ أحلاهُ، وَ أسعَدُ الحَمدِ وَ أسراهُ، وَ أکرَمُ الحَمدِ وَ أولاهُ.

الواحدُ الاحدُ الأحَدُ الصَّمَدُ، لا والِدَ لَهُ وَ لا وَلَدَ.

سَلَّطَ المُلوکَ وَ أعداها، وَ أهلَکَ العُداةَ وَ أدحاها، وَ أوصَلَ المَکارِمَ وَ أسراها، وَ سَمَکَ السَّماءَ وَ عَلّاها، وَ سَطَحَ المِهادَ وَ طَحاها، وَ وَطَّدَها وَ دَحاها، وَ مَدَّها وَ سَوّاها، وَ مَهَّدَها وَ وَطّاها، وَ أعطاکُم ماءَها وَ مَرعاها، وَ أحکَمَ عَدَدَ الاُمَمِ وَ أحصاها، وَ عَدَّلَ الأعلامَ وَ أرساها.

 

 

   ادامه مطلب  +  ترجمه  ...


برچسب ها : مذهبی  , اخلاقی  , ادبی  ,

      

دلِ دیوانه

از پیچش گیسوی تو، دیوانه ام دیوانه ام

در تابش چشمان تو، پروانه ام پروانه ام

هر جا تو، من آنجا روم، هر جا تو، من آنجا شوم

عشق تو باشد در سرم، دیوانه ام دیوانه ام

روح و دل و جانم توئی، سلطان هر خانم توئی

هر جا روم، آنم توئی، دیوانه ام دیوانه ام

عشق تو ما را مبتلا، هجر تو ما را شد بلا

خاک تو ما را شد طلا، دیوانه ام دیوانه ام

شد آسمان مفتون تو، لیلی همه مجنون تو

اشکم به رنگ خون تو، دیوانه ام دیوانه ام

آهوی دشت بیدلان، قمری کنار بلبلان

گوید مرا یکجا بمان، دیوانه ام دیوانه ام

گوید مرا از ره بگو، از آسمان و مه بگو

گویم: چه گویم ای عمو، دیوانه ام دیوانه ام

من از صبوری مانده ام، شعر صبوری خوانده ام

گرچه صبوری زاده ام، دیوانه ام دیوانه ام

 

http://arash60.parsiblog.com/




برچسب ها : مذهبی  , ادبی  , فرهنگی  ,
      

اللــ ه اکبــر . . .
.


چکــ فــردا !

فـوتـبـال امشبــ !

چــرا زنگــ نـزد !

کـاش یـارو رو میـزدمـ!

شهـریـ ه دانشـگاه !

فـردا شبـــ مهمـونـی دعـوتیم!

عجبــ مـاشینی بـود تـوی دانـشگـاه!

فـلانـی خیـلی افـاده ای بـود !

چـ ه کسـی تـاییـد صـلاحیتــ میشـ ه؟

کـی رأی میـاره ؟

چـرا کسـی نظـر نمیــذاره؟!!! . . .

.

السـلام علیـکم و رحمـة اللــ ه و بــرکـاتــ ه !

.

گـاهـی در نمـازهای مـا همـ ه چی هستـــ الا " خـدا " ...

 

 

http://arshian60.parsiblog.com/




برچسب ها : مذهبی  , اخلاقی  ,
      

حسابگرانه تسبیح به دست می گیرم و از تو بی حساب روزی می خواهم

 

حسابگرانه ذکر می گویم و از تو بی حساب نعمت می خواهم



حسابگرانه نماز می خوانم،روزه می گیرم و از تو بی حساب اجر میخواهم 



حسابگرانه صدایت می کنم و از تو بی حساب توجه می خواهم



حسابگرانه بندگی می کنم و تو را بی حساب خدا می خواهم



همه اش شد مـــــــن!



کاش می فهمیدم که همه اش باید  تــو باشد



بنازم خدایی ات را که با این همه بی بندگی،خدایی ات حرف ندارد...

 

 

http://arshian60.parsiblog.com/




برچسب ها : مذهبی  , اخلاقی  , ادبی  ,
      

دیدار علما و روحانیون با حجت الاسلام حسن روحانی رییس جمهور منتخب صبح امروز چهارشنبه 12/4/92 در تالار وزارت کشوربرگزارشد .

 

 

ادامه مطلب...


برچسب ها : سیاسی و نظامی  ,

      
حضور معاون سابق محمود احمدی نژاد در دیدار علما و روحانیون با رئیس جمهور منتخب ملت یکی از نکات حاشیه ای و قابل توجه دیدار امروز دکتر حسن روحانی بود که در تالار بزرگ وزارت کشور برگزار شد.

به گزارش مهر، دیدار امروز حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور منتخب ملت با روحانیون و علما که در تالار وزارت کشور برگزار شد، با حاشیه هایی همراه بود که از نگاه خبرنگار مهر در ادامه مورد اشاره قرار می گیرد.

در این مراسم چهره های روحانی همچون حجج اسلام سید مهدی طباطبایی، جلالی خمینی، سید رضا اکرمی، محمد اشرفی اصفهانی، علیمحمد شهیدی، هاشمی نژاد، مداحی، سید احمد موسوی، اختری، حسین ابراهیمی، هاشم زاده هریسی و سید محمود علوی حضور داشتند.

این مراسم ابتدا قرار بود ساعت 9 صبح در تالار وزارت کشور آغاز شود که با یک ساعت تاخیر رسما آغاز شد.

حجت الاسلام سید مهدی طباطبایی و جلالی خمینی از روحانیون سرشناس و اساتید حوزه سخنرانان این مراسم بودند و پیش از آغاز سخنرانی رئیس جمهور منتخب ملت نکاتی را در باب حل مشکلات اقتصادی مردم، رفع مشکلات جوانان و بیکاری آنان، برطرف کردن مشکلات مستضعفان، لزوم توجه بیشتر به بعد اسلامی جمهوری اسلامی، مقابله با افراطی گری به ویژه در بحث دین و عدم زاویه گیری رئیس جمهور با رهبری متذکر شدند.

دکتر حسن روحانی در ساعت 10:5 همزمان با آغاز مراسم وارد تالار وزارت کشور شد که مصطفی محمد نجار (وزیر کشور)، حسین فریدون، محمد رضا صادق، علیرضا افشار معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر کشور و علی عبداللهی معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور وی را در ورود به محل برگزاری مراسم همراهی می کردند.

این مراسم از سوی کمیته روحانیون ستاد انتخاباتی رئیس جمهور منتخب ترتیب داده شده بود و جمع کثیری از علما و روحانیون تهران در آن حضور داشتند.

رئیس جمهور منتخب در این مراسم حدود 40 دقیقه سخنرانی کرد و ضمن تاکید بر توجه به نکات مورد اشاره سخنرانان پیش از خود مسائلی را در باب توجه ویژه به مردم و جوانان بیان کرد و از روحانیت برای موفقیت دولت یازدهم کمک خواست.

در این مراسم برخی چهره های غیر روحانی از جمله محمد نهاوندیان و برخی اعضای پیشین ستاد انتخاباتی روحانی حضور داشتند.

حضور حجت الاسلام سید احمد موسوی رئیس فعلی سازمان حج و زیارت و معاون سابق محمود احمدی نژاد در جلسه رئیس جمهور منتخب با علما و روحانیون از نکات قابل توجه بود. وی پس از ورود به محل برگزاری مراسم در انتهای سالن مستقر شد اما مسئولین برگزاری وی را به ردیف جلو برای نشستن راهنمایی کردند.

یکی دیگر از نکات حاشیه ای این مراسم انتقاد یکی از روحانیون به حجت الاسلام سید مهدی طباطبایی و سخنرانی وی بود که این استاد حوزه پاسخ این روحانی را داد البته گویا وی از پاسخ طباطبایی قانع نشد.

در این مراسم همچنین حجت الاسلام شهیدی مسئول کمیته روحانیت ستاد انتخاباتی روحانی که برگزار کننده این مراسم هم بود سخنرانی کرد و از روحانیون حاضر خواست که اگر سئوالی از رئیس جمهور منتخب دارند آن را به صورت مکتوب جهت پاسخگویی ارائه دهند



برچسب ها : سیاسی و نظامی  ,
      

جوان مسیحی "دانی جورج جحا" متولد روستای "صیدنایا" از توابع دمشق، درحالی که با افتخار تمام و غیرتمندانه در کنار برادران مسلمان سوری خود در منطقه "داریا" می جنگید، به دست سلفیون مزدور عربستان و قطر، به شهادت رسید.

"دانی جورج جحا" معروف به "ابوعرب"، هنگامی که متوجه شد سلفیون قصد حمله و تخریب حرم حضرت سکینه (س) دختر امیرالمومنین علی (ع) را دارند، به یاری هموطنان مسلمان خود شتافت و با پوشیدن لباس رزم، همسنگر و همرزم با آنان، شبانه روز به دفاع از حرم اهلبیت (ع) پرداخت.



 


"دانی جحا" هنگام حمله تروریست های وهابی به مرقد حضرت سکینه (س)، مردانه جلوی آنها ایستاد تا وارد مرقد مطهر نشوند که با این اقدام شجاعانه به شهادت رسید.

پیکر این شهید مسیحی دفاع از حریم اهلبیت (ع)، بر دوش هموطنان مسلمان و مسیحی اش در محله مسیحی نشین "باب توما" در دمشق تشییع و به خاک سپرده شد.






برچسب ها : مذهبی  , فرهنگی  ,
      

 

 

پیکر جانباز شهید نیشابوری تشییع شد

پیکر مطهر سردار آزاده شهید سرتیپ دوم پاسدار حسن دهنوی فرمانده اسبق قرارگاه پشتیبانی تیپ 21 زرهی امام رضا(ع) توسط مردم شهیدپرور نیشابور امروز تشییع شد.

 

 

خبرگزاری فارس: پیکر جانباز شهید نیشابوری تشییع شد

به گزارش خبرگزاری فارس از نیشابور، شهید دهنوی فرمانده دوران دفاع مقدس بر اثر شدت جراحات وارده ناشی از جانبازی و صدمات وارده دوران سخت اسارت در اردوگاه‌های رژیم بعث عراقی که در منزلش بستری بود به سوی یاران شهیدش پرکشید.

مراسم تشییع امروز از مسجد صاحب‌الزمانی(عج) در خیابان امام خمینی(ره) به سمت مسجد جامع در میان حزن و اندوه مردم همیشه در صحنه و همرزمان پاسدارش انجام و با مداحی غلامعلی عسگری و عباس عراقی و شعارهای تشییع‌کنندگان همراهی شد.

طبق وصیت شهید، حجت‌الاسلام سیدعلی موسوی‌فر امام جمعه فعلی تربت جام و امام جماعت سابق مسجد جامع نیشابور بر پیکر وی نماز اقامه کرد.

مدیر بنیاد شهید و امور ایثارگران نیشابور نیز در این مراسم اظهار داشت: شهید دهنوی در پانزدهم اسفندماه سال 1362 در عملیات خیبر در منطقه جزایر مجنون در سمت فرماندهی گردان عبدالله(ع) از لشگر 5 نصر نزسا به دلیل اصابت تیرهای مستقیم دشمن به چشم چپ و دست چپ مجروح شد.

موسی سلیمانی افزود: به دنبال پاتک دشمن و عقب‌نشینی نیروهای خودی، قامت رعنای فرمانده مذکور به‌همراه تعداد مجروحی دیگر بر روی زمین ماند و البته شدت جراحات و اطلاعات ناقص بعدی به‌گونه‌ای بود که تصور شد سرهنگ دهنوی به شهادت رسیده‌اند و لذا مراسم تشییع نمادین در نیشابور و مجالس ترحیم ایشان در مسجد امیرالمومنین(ع) این شهر برگزار شد.

سلیمانی بیان کرد: این جانباز 70 درصد به‌علت جراحات وارده چون تخلیه چشم چپ، صدمات وارده بر گوش و ترکش‌های زیاد بر نواحی مختلف بدن به‌ویژه جراحات وارده بر سر و نیز مشکلات اعصاب و روان ناشی از شکنجه‌های متاسفانه بسیار زیاد سفاکان بعثی و صدمات وارده از همین جراحات به شهادت رسید.

وی اضافه کرد: از شهید سه فرزند دختر و دو فرزند پسر به یادگار مانده است.




برچسب ها : مذهبی  , اجتماعی  , فرهنگی  ,
      

سالروز ورود امام رضا (علیه السلام ) به نیشابور هر ساله در تاریخ 11 تیرماه ، طی مراسمی گرامی داشته می شود .

 

 

 

ادامه مطلب...


برچسب ها : مذهبی  , اجتماعی  , فرهنگی  ,

      

سید محمد خاتمی در دیدار اخیر خود با جمعی از دانشجویان به نکات قابل تاملی اشاره نمود. وی در این دیدار برای رئیس جمهور منتخب، آقای حسن روحانی از موضعی قیم مابانه خط و نشان کشید و نکاتی را به ایشان گوشزد کرد.

برخی از نکاتی که خاتمی به رئیس جمهور منتخب گوشزد کرد بدین شرح است:

نکته ای خطاب به رییس جمهور محترم و پیروز می گویم؛ همان طور که خود تاکید فرمودید پایبندی به برنامه ها و رویکردهایی دارید که مورد تایید و توجه مردم با اکثریت قاطع قرار گرفت و این پایبندی همچنان باید تداوم داشته باشد. به جای دعواهایی که هست و در جای خود می تواند مفید باشد، باید بگوییم رویکردهای اشتباه وجود داشته است که باید تغییر کند.

آقای روحانی که شایستگی های فراوان دارد باید بر تحقق مطالبات مردم پافشاری کنند و متناسب با این رویکردها همکاران لازم را برای دولت خود انتخاب کنند، کسانیکه به برنامه های ایشان مومن باشند، حالا از هرجناحی که می خواهند باشد، فرقی نمی کند. دغدغه این است کسانی نیایند که با تغییر رویکردها مخالف بودند و تلاش کردند که جناب روحانی موفق نشود، هرچند که نتوانستند.

توقع این است بگونه ای عمل شود که جامعه احساس کند رویکردها عوض شده و رویکردی آمده که به اصلاح فرهنگ، سیاست و اجتماع معقتد است.

اگر جامعه دانشگاهی ما گله دارد که تحقیر شده، حتما افرادی بیایند که با این رفتارها مبارزه کنند و دانشگاه ها را به جایگاه واقعی خود برگردانند. روسا و مسوولان امر از دل دانشگاه بیرون بیایند، مانند دوران اصلاحات که دانشگاه و گروه های مختلف فرد شایسته را از میان خود برمی گزید. وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری موظف باشد او را بیاورد و در شورای عالی انقلاب فرهنگی معرفی کنند. یعنی یک روش نیمه انتخاباتی بود و اکنون هم انتظار داریم دانشگاه ها مجددا انتخاباتی شوند و هیات امنا در دوران اصلاحات اختیار بیشتری داشت و دولت کمتر می توانست در کار آن دخالت کند و می توانست کارش را با صلاحدید خود انجام دهد.

باید ببینیم کدام رویکرد منجر به حصر و حبس می شود، اگر آن رویکرد اصلاح شود دیگر حبس و حصر نخواهد بود. رویکردی که منجر به ستاره دار شدن دانشجویان شده، اشتباه است و باید عوض شود و در شعارهای آقای روحانی این ها را می بینیم.

حال چند سوال از جناب خاتمی:

اولا شما چکاره هستید که برای منتخب مردم خط و نشان می کشید؟ آقای روحانی قبل و بعد از انتخابات خود را یک چهره سیاسی وابسته به جریان اصلاحات ندانسته و خود را وامدار هیچ گروهی نمی داند، حال به چه دلیلی شما رویکردها و مطالبات جریان فتنه را بعنوان رویکردهای ایشان مطرح می کنید؟ ظاهرا شما فراموش کردید که آقای روحانی عضو جامعه روحانیت مبارز می باشند نه مجمع روحانیون مبارز!

جنابعالی از چه چیزی نگرانید که به رئیس جمهور منتخب که هنوز کار خود را شروع نکرده، می گویید باید به  این رویکردها پایبند باشد؟ چرا دغدغه پیدا کرده اید و می گویید: دغدغه این است کسانی نیایند که با تغییر رویکردها مخالف بودند؟ آیا شما که دم از آزادی می زنید این برخورد خود را نوعی دیکتاتوری نمی دانید؟ آیا دیکتاتوری از این واضح تر که برای منتخب مردم که هنوز کارش را آغاز ننموده خط و نشان می کشید؟ البته می دانیم از کجا ناراحت و نگران هستید که چنین قیم مابانه سخن می گویید! هم آن گونه که حاضر نشدید در خصوص پیروزی ایشان پیام تبریک مکتوب بدهید! بهتر است اذهان عمومی را تشویش نکنید و بگذارید رئیس جمهور منتخب کار خود را با آسودگی شروع کند

 

http://shakhess.parsiblog.com/Posts/93/%d8%ae%d8%b7+%d9%88+%d9%86%d8%b4%d8%a7%d9%86+%da%a9%d8%b4%d9%8a%d8%af%d9%86+%d8%ae%d8%a7%d8%aa%d9%85%d9%8a+%d8%a8%d8%b1%d8%a7/




برچسب ها : سیاسی و نظامی  ,
      
<   <<   6   7   8   9   10   >>   >